piątek, 12 grudnia 2014

KREM Z MARCHEWKI I RABARBARU


Ostatnio zrobiłam krem z dyni z sokiem pomarańczowym. Chciałam podobnie zrobić krem z marchewki, niestety nie miałam ani mleka kokosowego, ani soku. W necie wyczytałam połączenie z rabarbarem. No i nie mogłam się powstrzymać, by wypróbować ten duet. Jest super. Rabarbar tak jak sok pomarańczowy dodaje delikatnego kwaskowego posmaku, co sprawia, że zupa jest wyraźniejsza w smaku. Połączenie jest super, więc polecam.

1/2 kg marchewki
100 g rabarbaru
1/2 szkl. czerwonej soczewicy
ok 1 1/2 l delikatnego bulionu
3 łyżki masła ( lub oliwy z oliwek)
sól, pieprz, imbir

Sposób przygotowania:

Marchew obrać i pokroić w grube talarki. Rabarbar pokroić w cienkie plasterki, imbir posiekać.
W garnku zagotować bulion, dodać marchew, rabarbar oraz soczewicę. Gotować wszystko na małym ogniu do czasu, aż soczewica zacznie się rozpadać a warzywa będą miękkie. Dodać imbir i zmiksować na gładki krem, w razie potrzeby dodać więcej bulionu, żeby uzyskać ulubioną konsystencję. Doprawić solą i pieprzem do smaku.
Podawać skropiony oliwą i posypany pieprzem, dobrze smakuje z kilkoma liśćmi świeżej mięty, kolendry lub pietruszki.

Brak komentarzy: